NASZE KURSY

Kreatywne warsztaty dla dzieci

z elementami arteterapii

„Dzieci nie są głupie i nie  powinno się ich traktować  mniej poważnie niż dorosłych, zmuszając do korzystania z estetycznych śmieci” - ALBERTO CAMPO BAEZA

Ars Atelier działa nieprzerwalnie już od 2005 roku. Od 2010 prowadzimy zajęcia dla najmłodszych dzieci
NASZE KURSY

Wspieramy dziecięcą kreatywność

Całoroczne zajęcia dla dzieci w wieku szkolnym, klasy I-III i IV-VI

NASZE ZAJĘCIA

Głównym celem zajęć jest podtrzymywanie, rozwijanie i stymulowanie bujnej wyobraźni, która w przyszłości owocować będzie między innymi w szkole i w życiu.

Nasze zajęcia są starannie opracowane pod względem merytorycznym, psychologicznym i technicznym. Prowadzone są nie tylko przez artystów ale również doświadczonych pedagogów, nauczycieli akademickich, realizujących badania naukowe w zakresie twórczości dziecka.

Celem oferowanego przez nas programu edukacyjnego dla dzieci w grupach wiekowych I-III i IV-VI nie jest nauka realistycznego rysowania czy malowania, gdyż dziecko w tym przedziale wiekowym nie posiada jeszcze odpowiednich zdolności motorycznych, fizjologicznych i psychologicznych do tego rodzaju twórczości.

Celem zajęć nie jest stworzenie z dziecka przyszłego „artysty” lecz osoby wrażliwej, rozumnej, inteligentnej, świadomego odbiorcy i uczestnika kultury. Choć nie wykluczone, że artystą lub rzemieślnikiem będzie w przyszłości.

Od 2015 r. współpracujemy z Katedrą Wczesnej Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego z zakresu metodycznego kształcenia, w obszarze plastyki i techniki przyszłych nauczycieli przedszkolnych oraz klas I-III a od 2019 r. także nauczycieli przedmiotowych z plastyki i techniki – klas IV-VIII oraz szkół ponadpodstawowych.

Małe grupy

W Ars Atelier pracujemy w niewielkich grupach - od 6 do 14 osób w zależności od rodzaju zajeć

Narzędzia do pracy

W przeciwieństwie do wielu innych kursów, w Arsie zapewniamy wszystkie materiały i narzędzia niezbędne do pracy w pracowni

Rozwój dziecka najważnieszy

Rozwijamy dziecięcą kreatywność bez schlebiania czyimś gustom i guścikom. Dzieci u nas nie są „chińską” fabryką, nie produkują tych samych prac, byleby się przypodobać dorosłym

Prace uczniów
NUCZYCIEL MUSI BYĆ DOBRY

Zajęcia dla dzieci

Zajęcia rozwijające kreatywność, wyobraźnię, twórcze myślenie w oparciu o działanie plastyczne. Inspirowane metodami dydaktycznymi takich sław pedagogicznych jak Stefan Szuman, Irena Wojnar, Stefan Kościelecki czy Władysław Lam/

Dziecko w swym naturanym rozwoju przechodzi przez wiele faz twórczości, jedną z nich jest okres nazywany „ideoplastyką”, który występuje między ok. 5 a 11/12 rokiem życia. To czas szczególnie istotny dla rozwoju dziecka. Wszelkie działania plastyczne opierają się tu na „idei” świata a nie jego realnym przedstawianiu.

Badania naukowe potwierdzają, że dzieci w tym okresie są niezwykle twórcze, kreatywne. Wielkim błędem nauczycieli, wychowawców, rodziców jest narzucanie dzieciom w tym okresie wizji osób dorosłych a także inspirowanie ich gotowymi wzorcami i szablonami w postaci zdjęć, obrazów, wzorów. Naturalny rozwój dziecka hamowany takim działaniem będzie spłycał jego potencjał intelektualny i kreatywność, zubażał wyobraźnię.

Umiejętność abstrakcyjnego myślenia, wyobrażania to cechy przydatne na późniejszych etapach edukacyjnych oraz w życiu dorosłym sprzyjające sukcesom edukacyjnym i zawodowym, warto nad nimi pracować.

Nasze zajęciach z najmłodszymi prowadzimy z wykorzystaniem metod pedagogiki zabawy. Sztuka i twórczość są tu formami eksploracji świata.  

  • Pedagogika zabawy w edukacji plastycznej promuje dziecięcą twórczą i zachęca najmłodszych do wyrażania siebie poprzez sztukę. Dzieci mają możliwość eksperymentowania z różnymi technikami i materiałami plastycznymi, bez zbędnych ograniczeń i presji.
  • Poprzez zabawę plastyczną dzieci rozwijają swoją wyobraźnię, kreatywność i umiejętność rozwiązywania problemów. Zabawa plastyczna daje im możliwość tworzenia własnych dzieł sztuki i wyrażania swoich myśli, uczuć i doświadczeń.
  • Wykorzystując metody pedagogika zabawy zachęcamy dzieci do eksplorowania różnych technik i materiałów plastycznych, takich jak malowanie, rysowanie, kolaż, modelowanie czy rzeźbiarstwo. Dzięki temu dzieci mogą odkrywać swoje preferencje i rozwijać umiejętności w różnych dziedzinach sztuki. Może się okazać, że dziecko, które nie lubi rysować, jest miłośnikiem gliny!
  • Zabawa plastyczna jest również formą współpracy i integracji społecznej, gdy dzieci pracują razem nad projektem artystycznym. Poprzez wspólną zabawę dzieci uczą się dzielić się swoimi pomysłami, słuchać innych i szanować różnorodność myślenie.
  • Istotą działań pedagogiki zabawy w obszarze sztuki jest tworzenie dzieciom bezpiecznej i inspirującej przestrzeni (fizycznej i emocjonalnej), w której mogą swobodnie tworzyć i eksperymentować. Praca w atmosferę otwartości sprzyja rozwijaniu ich kreatywności i wyobraźni.
JAK ZAPISAĆ DZIECKO?

* dla rekrutujących się od maja do sierpnia

SZCZEGÓŁY ZAJĘĆ

Dwie grupy wiekowe:

  • Dzieci z klas I-III
  • Dzieci z klas IV-VI


Są to zajęcia nie tylko dla dzieci zainteresowanych plastyką lecz dla wszystkich dzieci, których rodzice zainteresowani są ich rozwojem od najmłodszych lat.

  • umiejętność pracy z nauczycielem,
  • umiejętność wyciszania się na zajęciach,
  • znajomość języka polskiego w stopniu komunikatywnym.


Wysyłając do nas dziecko na zajęcia, zastanówcie się Państwo czy bardziej dziecko chce czy Wy…

Jesteśmy szkołą, w której oprócz miło spędzonego czasu, celem jest też nauka i rozwój Waszego dziecka

Dla dzieci I-III zajęcia roczne to 60 godzin lekcyjnych – 30 spotkań w blokach po 90 minut (2 godz. lekcyjne).

Dla dzieci IV-VI zajęcia roczne to 90 godzin lekcyjnych – 30 spotkań w blokach po 135 minut (3 godz. lekcyjne).

Można chodzić tylko rok albo nawet kilka lat. Staramy aby zadania co roku były inne. Techniki mogą się powtarzać.

Zajęcia rozpoczynają się w październiku i trawią do czerwca.

DOKUMENTY DO POBRANIA

Plan zajęć na nowy rok akademicki dostępny jest zawsze 15 września

Kreatywne warsztaty dla dzieci

Program jest podobny w obu grupach wiekowych. Dzieci w grupie starszej mają po prostu bardziej złożone zadania adekwatne dla ich wieku.

W klasach I-III i IV-VII szkoły podstawowej zastosowanie zadań opartych na twórczej wyobraźni pozwala dzieciom rozwijać zdolności, nie tylko artystyczne poprzez kreatywne myślenie i eksperymentowanie z różnymi formami ekspresji plastycznej. Przykładowe zadania mogą obejmować tworzenie abstrakcyjnych kompozycji, wymyślanie fantastycznych postaci lub scenariuszy, oraz interpretowanie tematów w sposób oryginalny i osobisty.

W klasach I-III i IV-VII szkoły podstawowej zastosowanie zadań opartych na twórczej wyobraźni pozwala dzieciom rozwijać zdolności, nie tylko artystyczne poprzez kreatywne myślenie i eksperymentowanie z różnymi formami ekspresji plastycznej. Przykładowe zadania mogą obejmować tworzenie abstrakcyjnych kompozycji, wymyślanie fantastycznych postaci lub scenariuszy, oraz interpretowanie tematów w sposób oryginalny i osobisty.

Wprowadzenie zadań skoncentrowanych na wyobraźni przestrzennej umożliwia uczniom rozwijanie umiejętności percepcji przestrzennej i konstrukcji trójwymiarowych obiektów. Dzieci mogą być zachęcane do konstruowania modeli z dostępnych materiałów, tworzenia rzeźb z gliny, papieru czy klocków LEGO, oraz projektowania architektonicznych struktur.

Zadania mające na celu rozwijanie motoryki małej uczniów pozwalają im doskonalić precyzję i kontrolę ruchu dłoni oraz palców. Przykładowe techniki obejmują rysowanie drobnych detalów, wykonywanie precyzyjnych wycinanek, oraz manipulowanie małymi elementami podczas pracy plastycznej, co wspiera rozwój umiejętności manualnych.

Dzieci poznają różnorodne techniki i narzędzia plastyczne, które umożliwiają im eksplorację różnych możliwości wyrazu artystycznego. Rozwiązują także zadania z obszaru techniki i technologii mają na celu wprowadzenie dzieci w świat praktycznych umiejętności oraz rozwijanie ich zdolności manualnych i technicznych. Poprzez praktyczne działania, takie jak konstruowanie, montowanie, czy eksperymentowanie z różnymi materiałami, dzieci uczą się rozwiązywania problemów, kreatywnego myślenia oraz współpracy w grupie. Dodatkowo, zadania te pozwalają na rozwijanie umiejętności obsługi narzędzi oraz urządzeń technicznych, co może być przydatne w przyszłych zawodach związanych z technologią i inżynierią.

Dzieci mają możliwość zapoznawania się z różnorodnymi technikami artystycznymi, takimi jak ołówek, akwarela, pastel czy linoryt. Poprzez praktyczne ćwiczenia i eksperymentowanie z różnymi materiałami, dzieci rozwijają swoje umiejętności rysunkowe i malarskie, a także odkrywają własne preferencje i style artystyczne.

Dzieci mają możliwość zapoznawania się z różnorodnymi technikami artystycznymi, takimi jak ołówek, akwarela, pastel czy linoryt. Poprzez praktyczne ćwiczenia i eksperymentowanie z różnymi materiałami, dzieci rozwijają swoje umiejętności rysunkowe i malarskie, a także odkrywają własne preferencje i style artystyczne.

Dzieci mogą zdobywać doświadczenie w korzystaniu z różnorodnych narzędzi i materiałów, zarówno tradycyjnych, jak i nowoczesnych. Oprócz tradycyjnych narzędzi malarskich czy rysunkowych, dzieci mogą eksplorować możliwości technologii cyfrowej w tworzeniu sztuki, co poszerza ich horyzonty i umożliwia rozwój kreatywności w różnych środowiskach.

Dzieci mogą uczestniczyć w różnorodnych działaniach z zakresu sztuki i rzemiosła, które pozwalają im rozwijać umiejętności praktyczne i twórcze. Mogą to być warsztaty rękodzielnicze, projekty artystyczne z wykorzystaniem nietypowych materiałów czy eksperymenty z różnymi technikami rękodzielniczymi, co wspiera wszechstronny rozwój uczniów oraz uczy ich doceniania różnorodności sztuki i rzemiosła.

Poznanie podstawowych zagadnień kompozycji plastycznej pozwala dzieciom rozwijać umiejętność planowania i organizowania przestrzeni obrazu. Nauczyciel może omawiać z uczniami zasady kompozycji, takie jak równowaga, proporcje, harmonia czy rytm, a także zachęcać ich do eksperymentowania z różnymi układami elementów w swoich pracach.

Poznanie podstawowych zagadnień kompozycji plastycznej pozwala dzieciom rozwijać umiejętność planowania i organizowania przestrzeni obrazu. Nauczyciel może omawiać z uczniami zasady kompozycji, takie jak równowaga, proporcje, harmonia czy rytm, a także zachęcać ich do eksperymentowania z różnymi układami elementów w swoich pracach.

Dzieci mogą zdobywać wiedzę na temat zagadnień związanych z przestrzenią i proporcjami, oraz odkrywać znaczenie waloru i światłocienia w sztuce. Poprzez gry i zabawy związane z analizą prac znanych artystów oraz własne eksperymentowanie, dzieci rozwijają wrażliwość na różnice w tonacji, kontrastach i głębi obrazu.

Poznanie podstawowych pojęć z zakresu teorii koloru pozwala dzieciom lepiej rozumieć zastosowanie barw w malarstwie i interpretować ich znaczenie. Nauczyciel może prowadzić zajęcia, podczas których dzieci będą eksperymentować z mieszaniem kolorów, analizować różne efekty barwne, oraz tworzyć swoje własne kompozycje kolorystyczne.

NASZE KURSY

Wybierz grupę wiekową

Aby zapisać dziecko na zajęcia

Warsztaty dla dzieci

Rok akademicki 2024/2025

Terminy i opłaty

Dzieci z klas I-III

Terminy niebawem zostaną podane

Terminy

Dostępne terminy - klasy I-III

Nasze zajęcia rozpoczynają się zazwyczaj w ostatnim tygodniu września. Całoroczne plany zajęć dostępne są od 25 sierpnia.

Opłaty

Sposoby płatności - klasy I-III

za Trymestr

480 zł

24 zł / godz. lekcyjna

za Rok

1296 zł

24 zł / godz. lekcyjna

Chcesz płacić co miesiąc? Skorzystaj z oferowanych rat PayU!

Jak już wiesz, na nasze zajęcia całoroczne podpisywania jest umowa. Wzór umowy można znaleźć powyżej oraz w w rubryce Rekrutacja – Do pobrania. Umowa zajęcia z dziećmi może być podpisana po pierwszych zajęciach, gdy dziecko zbada swoje emocje w pracowni.

Podpisując umowę otrzymujesz:

Dzieci z klas IV-VI

Terminy niebawem zostaną podane

Terminy

Dostępne terminy - klasy IV-VI

Nasze zajęcia dla dzieci rozpoczynają się zazwyczaj na początku października. Całoroczne plany zajęć dostępne są od 1 września.

Opłaty

Sposoby płatności - klasy IV-VI

za Trymestr

720 zł

24 zł / godz. lekcyjna

za Rok

1944 zł

24 zł / godz. lekcyjna

Chcesz płacić co miesiąc? Skorzystaj z oferowanych rat PayU!

Jak już wiesz, na nasze zajęcia całoroczne podpisywania jest umowa. Wzór umowy można znaleźć powyżej oraz w w rubryce Rekrutacja – Do pobrania. Umowa zajęcia z dziećmi może być podpisana po pierwszych zajęciach, gdy dziecko zbada swoje emocje w pracowni.

Podpisując umowę otrzymujesz:

* zgonie z warunkami umowy

ZAREZERWUJ MIEJSCE

Zapisy na zajęcia dla dzieci

Nie jesteś pewna/pewien czy Twoje dziecko odnajdzie się na naszych zajęciach? Spotkaj się z nami albo zapisz dziecko na krótkie warsztaty sezonowe – Zimowe warsztaty plastyczne lub Letnie warsztaty plastyczne. W ciągu roku organizujemy też szereg, jednorazowych Warsztatów tematycznych dla dzieciDziecko pozna nas, wypróbuje się w naszej pracowni,  sprawdzi swoje emocje przy sztaludze a wtedy – jeżeli będą jeszcze wolne miejsca, Państwo zdecydujecie o zajęciach całorocznych. Przed zajęciami rocznymi nie organizujemy tzw. zajęć próbnych.

Do zajęć można dołączyć w każdym momencie roku, jedynym warunkiem jest dostępność wolnych miejsc.

Zapisy odbywają się według kolejności zgłoszeń. Liczba miejsc, ze względu na wysoki poziom i komfort prowadzonych zajęć, jest ograniczona.

Informacje i zapisy telefoniczne lub w biurze szkoły – prosimy skorzystać z rubryki Kontakt. Prosimy także o zapoznanie się z informacjami w rubryce Rekrutacja – Zapisy na zajęcia.

  • WPISOWE – 200 zł
    Pełna rezerwacja miejsca łączy się z wpłatą wpisowego. Nie są to żadne dodatkowe pieniądze! Po podpisaniu umowy wpisowe odliczane jest od ostatniej raty za kurs.
  • UMOWA
    Prosimy z zapoznaniem się z jej wzorem
    Umowa musi najpóźniej dwa dni po pierwszych zajęciach. Brak podpisania umowy uznajemy za rezygnację!
  • REGULAMINY
    Prosimy także o zapoznanie się z naszymi regulaminami – szkoły i warsztatów dla dzieci.
Wybierz termin i WPŁAĆ WPISOWE

odliczymy je od całej kwoty po podpisaniu umowy

… albo zapisz dziecko telefonicznie – tel. 509 602 337

Zajęcia startują od października. Plan zajęć pojawi się po 15 września.

Wydarzenie już wygasło
UWAGA! Po kliknięciu w Zarezerwuj, system przez chwilę przetwarza rezerwację – zanim przekieruje Państwa do kolejnego kroku. Prosimy o cierpliwość!