Aktualności pracowniane

Michał Träger – pastele

Galeria Klubu Delta zaprasza na wernisaż wystawy prof. Michała Trägera – wykładowcy na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.

Wernisaż odbędzie się 12 maja br. (niedziela) o godz. 17. Wystawa potrwa do 31 maja.

Klub Delta
ul. Racławicka 10
Szczecin-Dąbie
www.klubdelta.pl

(dojazd autobusami 56, 64, 732, 77 oraz linią pośpieszną C z jadącą Bramy Portowej. Wysiadać najlepiej na przystanku Plac Słowiański – zobacz na mapie)

Michał Träger
Studiował na Wydziale Sztuk Pięknych UMK Toruniu w latach 1972-1977. Dyplom uzyskał w pracowni malarstwa prof. Stanisława Borysowskiego.

Obecnie jest pracownikiem Zakładu Kształcenia Artystycznego Instytutu
Zabytkoznawstwa i Konserwatorstwa UMK w Toruniu.Prowadzi ćwiczenia z anatomii plastycznej, technik rysunkowych i malarstwa w technikach wodnych i pastelu.

Uprawia malarstwo i rysunek. Swoje prace prezentuje sukcesywnie od 1977 roku na wystawach indywidualnych i zbiorowych.

Tak o artyście pisał Zygmunt Kotlarczyk w swojej recenzji w 1994 r.:

“Autor świadomie dokonał wyboru swej drogi artystycznej. Ograniczył się do tworzywa malarskiego bardzo prostego – zwykłego. Wyrzekł się fajerwerków czy efektów na pokaz. A zrobił to w przekonaniu, że zamysł plastyczny, nawet najbardziej literacki – ale naprawdę przeżyty- jest impulsem, siłą motoryczna do celnego przetransponowania go na język malarski.

Träger buduje z wielką wnikliwością swój komentarz ludzkiego losu. Jest w tym tak z pozoru zwyczajnym malarstwie i siła i odwaga przeciwstawienia się okresowym tendencjom, i swoista pokora wobec tradycji i doświadczeń minionego czasu. Rzeczy dobrze nam znane nabierają w tych pracach wyjątkowego, przez autora wyznaczonego, znaczenia. Cieszy się ich obecnością i zastanawia nad ich trwaniem. Rzeczy zwyczajnych stara się nie uszkodzić monumentalizacją czy udziwnieniem formy, mają pozostać takimi jakimi są, ale jednocześnie mają prowokować do odkrycia tego co zakryte.

Lata doświadczeń twórczych i prób warsztatowych, pozwoliły autorowi wypracować
i ukształtować środki wyrazu spójne z zamysłem koncepcyjnym”.